Genealogia, Herbarz, poszukiwania
Fundacja Genealogii Polaków
Redakcja Genealogii Polaków

Simple english translation  Biografie rodzinne  Zdjęcia rodzinne  Forum rodzinne  Artykuły rodzinne  Mogiły tego nazwiska.  Powstańcy Styczniowi o tym nazwisku  Mapa interaktywna  Leksykon genealogiczny i bazy danych  Bibliografia, źródła  Drukuj stronę


Mieszko II GnuśnyRyksa Piast, córka Mieszka "Gnuśnego" i Rychezy Lotaryńskiej. Jej immię nie jest do końca znane. Przypuszcza się. że brzamiło ono Ryksa. Druga wersja to Adelajda, w związku z błędnym przypisywaniem istnienia siostry Mieszka I o tym imieniu. Przypuszcza się, że Ryksa (Adelajda) była starsza od Gertruy, gdyż ślub tej pierwszej odbył się w 1041 a tej drugiej dwa lata później. Gertura zmarła także dużo później niż jej siostra. Wskazówką jest również to, że Ryksa wyszła za mąż za króla, a Gertruda tylko za księcia, choć w obu przypadkach stało się to po zamordowaniu ich ojca. Brak jest jednak ostatecznego potwierdzenia w tych kwestiach.

Ryksa (Adelajda?) urodziła się ponad 1000 lat temu. Pomimo to, dzięki małżeństwu z królem węgierskim możemy z dużym prawdopodobieństwem przedstawić genealogię jej potomków. Należy jednak zaznaczyć, że dwie znane z literatury jej córki zostały błędnie jej przypisane. Są to: Poniższe drzewo prowadzi tylko do polskich gałęzi potomków, pomijane są liczne gałęzie nie mające znanych kontynuacji narodowości polskiej. Gałęzie prowadzone są do pierwszych osób z polskich rodzin (które będą prowadziły do innych genealogii rodzinnych). Nie prowadzone są też dalej linie wracające do genealogii Piastów.


Potomkowie Ryksy Piast

(genealogia w opracowaniu - prosimy o uwagi) Mieszko II Lambert "Gnuśny" Piast, król Polski, ur. 990, zm. 10-11.5.1034 +(2)(ok. 1013) Rycheza lotaryńska, ur. ok. 995, zm. 21.3.1063, ojciec: Ezzon Erenfrid z Louvain, (hr., pallatyn reński), matka: Matylda Ludolfing 1. Ryksa (Adelajda?) Piast, zm. po 1052 +(1042) Bela I Wojciech kr. węgierski Arpad, król węgierski, zm. 1063 1.1. Gejza I kr. Arpad, król Węgier, ur. 1044-45, zm. 25.4.1077 +(1)(1062-63) Zofia, zm. 1065, ojciec: może Gizelbert (hr. Looz), matka: może Erlenda z Jodoigne, +(2)(1065-67) ?? Synadena z Bizancjum, siostrzenica cesarza bizantyjskiego Nicefora III, zm. 1082, ojciec: Teodulus Synadenos, matka: Botaneiatissa 1.1a.1. Koloman Arpad, ur. 1067-1069, zm. 03 mar 1115 +(1)Eufemia Rurykowicz, ojciec: Włodzimierz II "Monomach" Rurykowicz, matka: ?? ?? +(2) Buzilla sycylijska, zm. ok. 1102, ojciec: Roger I hr. sycylijski, matka: Adelajda ?? 1.1a.1a.1. ?? węgierska +Władymirko ks. halicki, zm. 1153, ojciec: Wołodar ks. przemyski 1.1a.1a.1.1. Jarosław Ośmiomysł ??, zm. 01.101187 + Olga suzdalska Rurykowicz, zm. 04.07.1181, ojciec: Jerzy I "Dołgoruki" Rurykowicz, matka: ?? (z) Połowców 1.1a.1a.1.1.1. Włodzimierz ks. halicki, zm. ok. 1199 1.1a.1a.1.1.1.1. Wjaczesława ??, ur. 1141 - 1149, zm. 1170 + Odon Piast, ur. 1141 - 1149, zm. 20.041194, ojciec: Mieszko III "Stary" Piast, matka: Elżbieta Arpad --> PIASTOWIE 1.1a.1a.1.1.2. Eufrozyna halicka + Igor Jerzy ??, ur. 10.04.1151, zm. 1202, ojciec: Światosław II Mikołaj ??, matka: Maria (z) Nowogrodu 1.1a.1a.1.1.2.1. Świętosław ??, ur. 1177, zm. 09.1212 + Jarosława kijowska Rurykowicz, ojciec: Ruryk II Wasyl Rurykowicz, matka: Anna Rurykowicz 1.1a.1a.1.1.2.1.1. Agafija włodzimierska ??, zm. po 31.08.1247 + Konrad I "Mazowiecki" Piast, ur. 1187 - 1188, zm. 31.08.1247, ojciec: Kazimierz II Sprawiedliwy Piast, matka: Helena znojemska Przemyślida --> PIASTOWIE 1.1a.1b.2. Stefan II Arpad, ur. 1101, zm. 01.03.1130 + Adelajda rytyzbońska, ojciec: Stefan (z) Riedenburga 1.1a.1b.2.1. Elżbieta Arpad, ur. 1128, zm. 03.10.1155 + Mieszko III "Stary" Piast, ur. 1126, zm. 13.03.1201, ojciec: Bolesław III "Krzywousty" Piast, matka: Salomea (z) Bergu-Schelkingen --> PIASTOWIE 1.2. Władysław Arpad św., ur. 1045-48, zm. 20.6.1095, 1192 kanonizowany +(1078-9) Adelajda z Rheinfelden, ur. ok. 1065, zm. 5.1090, ojciec: Rudolf z Rheinfelden (ks. Szwabii, antykról niemiecki), matka: Adelajda Sabaudzka 1.2.1. ?? Arpad 1.2.2. Berta Arpad + Harvig (z) Bogen 1.2.3. Piroska Arpad, ur. 1088, zm. 1134 + Gregorios ces. bizantyjski Kamateros, ur. 1087, zm. 1176, ojciec: Aleksy I Komnenos, matka: Irena Dukas 1.2.3.1. Aleksy Kamateros + Dobrodeja Eupraksia Rurykowicz, ojciec: Mścisław I Rurykowicz, matka: Krystyna szwedzka 1.2.3.2. Maria Komnena + Ioannis Dalassene Rogerios 1.2.3.3. Anna Komnena + Stephanos Kontostephanos 1.2.3.4. Izaak Komnenos + Theodora Kamaterina 1.2.3.5. Teodora Komnena + Manolis Anemas 1.2.3.6. Eudoksia Komnena + Theodoros Batatzes 1.2.3.7. Manuel Komnenos + Theodora Batatzaina 1.2.3.8. Andronikos Dukas Kamateros, ur. 1108, zm. 1176 +(1) Irina bizantyjska +(2) +(2) Kata Eirene (z) Alanii 1.2.3.8a.1. Eufozyna Kamatera Dukaina, ur. 1133, zm. 1212 + Aleksy III Angelos, ur. po 1155, zm. po 1211, ojciec: Andronikos Dukas Angelos, matka: Euphrosyne Kastamonitissa 1.2.3.8a.1.1. Anna Angelos, zm. 1212 +(1)Teodor I Laskaris, ur. 1173, zm. 1222, ojciec: Manuel (Monolis) Laskaris, matka: Ionna Karatzaina +(2)Isaak Komnenos 1.2.3.8a.1.1a.6. Maria Laskaris, ur. ok. 1206, zm. 1270 + Bela IV Arpad, ur. 1206, zm. 03.05.1270, ojciec: Andrzej II Arpad, matka: Gertruda merańska 1.2.3.8a.1.2. Irina Angelos + Aleksy Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1. Teodora Paleolog + Andronik Paleolog, zm. 1182 1.2.3.8a.1.2.1.1. Michał VIII Paleolog, zm. 1282 + (1)Teodora Dukas, zm. 1303, ojciec: Jan Vatatzes + (2) Diplovatatze 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1. Andronik II starszy ces. Paleolog, zm. 1332 + (1) Yolande Montferrat + (2)Anna węgierska, zm. 1284, ojciec: Stefan V Arpad, matka: Elżbieta Kumanka 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1. Michał IX ces. biznacjum Paleolog, zm. 1320 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1. Andronik III młodszy ces. Paleolog, zm. 1341 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1. Jan V ces. Paleolog, zm. 1391 + Helena Kantakuzen, zm. 1391, ojciec: Jan VI ces. biz. Kantakuzen 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.1. Andronik IV ces. Paleolog, zm. 1385 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.1.1. Jan VII ces. biz. Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2. Manuel II ces. Paleolog, zm. 1425 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.1. Jan VIII ces. Paleolog, zm. 1448 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.2. Konstantyn IX Dragasses ces. Paleolog, zm. 1453 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3. Tomasz ks. Achai Paleolog, zm. 1465 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1. Zofia Paleolog + Iwan III "Wielki" Rurykowicz, ojciec: Wasyli II "Ślepy" Rurykowicz, matka: Maria (z) Borowska 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.1. Iwan "Młody" Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.2. Wysyl III Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.3. Jurij Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.4. Dymitr "Zhilka" Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.5. Szymon Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.6. Andrzej Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.7. Eudoksja Rurykowicz + Peter Abramovich Kazański, ojciec: Ibrahim Kazański, matka: Fatima (z) Crimey 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.7.1. Anastazja Kazańska, ur. 17.12.1540 + Fedor Mścisławski, ojciec: Michał Siemionowicz, matka: Wasylissa Holszańska 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.8. Teodozja Rurykowicz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.1.1.2.3.1.9. Helena Rurykowicz, ur. 19.05.1476, zm. 20.01.1512 + Aleksander Jagiellon, ur. 05.08.1461 Kraków, zm. 19.08.1506 Wilno, ojciec: Kazimierz Jagiellon, matka: Elżbieta "Rakuszanka" Habsburg --> JAGIELLONOWIE 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.1.2. Anna Paleolog, zm. 1321 + Tomasz despot Epiru Angelos, ojciec: Nikefor I despot Epiru Angelos, matka: Anna Kantakuzen 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2. Teodor mrgr Montferratu Paleolog, zm. 1338 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1. Jan II mrgr Montferratu Paleolog, zm. 1372 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.1. Otto II mrgr Paleolog, zm. 1378 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.2. Jan III mrgr Paleolog, zm. 1381 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3. Teodor II mrgr Paleolog, zm. 1418 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1. Jan Jakub mrgr. Paleolog, zm. 1445 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.1. Jan IV mrgr. Paleolog, zm. 1464 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.2. Wilhelm X mrgr. Paleolog, zm. 1483 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3. Bonifacy IV mrgr Paleolog, zm. 1494 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1. Wilhelm XI mrgr. Paleolog, zm. 1518 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.1. Bonifacy V mrgr. Paleolog, zm. 1530 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2. Małgorzata Paleolog, ur. 11.08.1510, zm. 28.12.1566 + Fryderyk II ks. Mantui Gonzaga, ojciec: Gianfrancesco II Gonzaga, matka: Isabella d'Este 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.1. Franciszek Gonzaga + Katarzyna austryjaczka 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.2. Wilhelm I Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.8a.2.1.3.1.3.1.2.3. Ludwik Gonzaga Henryka ?? 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1. Karol I ks. Gonzaga + Katarzyna de Guise 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.1. Ludwika Maria Gonzaga, ur. 18.08.1611, zm. 10.05.1667 + (1) Władysław IV Waza, ur. 1595, zm. 1648, ojciec: Zygmunt III Waza, matka: Anna Habsburg + (2) Jan Kazimierz II Waza, zm. 1672, ojciec: Zygmunt III Waza, matka: Konstancja Habsburg 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.2. Franciszek Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.3. Karol II Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.4. Ferdynand Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.5. Anna Gonzaga + Edward ?? 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.5.1. Ludwika Maria ?? 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.5.2. Anna Henryka Julia ?? 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.5.3. ?? ?? 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.5.4. Benedykta ?? + Jan Fryderyk ks. brunszwicki 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.1.6. Benedykta Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.3.2. Katarzyna Gonzaga + Henryk I książę de Longueville ??, zm. 1595 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.1.2.4. ?? Gonzaga 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.2.1.3.1.3.2. Jan Jerzy mrgr. Paleolog, zm. 1533 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.3. Demetry Angelodukas Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1.1a.1a.3.1. Eirene Paleolog + Matthaios Asanes Kantakuzenos, ojciec: Jan VI Kantakuzenos, matka: Eirene Asanina 1.2.3.8a.1.2.1.1a.2. Eudokia Paleolog + Jan II ces. Trapezuntu Komnenos, zm. 1280 1.2.3.8a.1.2.1.1a.3. Irena Paleolog + Iwan Asen III 1.2.3.8a.1.2.1.1a.4. Anna Paleolog + Demetriusz 1.2.3.8a.1.2.1.1a.5. Teodora Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1.1a.6. Manuel Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1.1a.7. Konstantyn Paleolog 1.2.3.8a.1.2.1.1b.8. Maria Paleolog, zm. 1308 Abaka, ur. 1265, zm. 01.04.1282, 1265 - 1282 ilchan Persji, ojciec: Halagu 1.2.3.8a.1.2.1.1b.8.1. Arghun 1.2.3.8a.1.2.1.1b.8.2. Gaykhatu + Padshah Hatun, ojciec: Kitlugh Turkan, matka: Kirman 1.2.3.8a.1.2.1.1b.9. Eufrozyna Paleolog + Kara Nogaj, zm. 1299 1.2.3.8a.1.3. Eudoksja Angelos + (1) Stefan I serbski + (2) Aleksy V Murtzuflos Angelos, zm. 1204, ojciec: Izaak Angelos 1.3. Zofia Arpad, ur. 1045-50, zm. 18.6.1095 +(1)(1062-3) Ulryk I, margr. Krainy i Istrii, zm. 6.3.1070, +(2)(1070-1) Magnus Billung, ks. Saksonii, ur. ok. 1045, zm. 1106 1.3a.1. Wulfhilda saska, ur. 1075, zm. 29.12.1126 + Henryk "Czarny" ??, ur. ok. 1074, zm. 1126, ojciec: Welf I (IV) ??, matka: Judyta flandryjska 1.3a.1.1. Judyta ??, ur. ok. 1100, zm. 1130 + Fryderyk II ??, ur. ok. 1090, zm..04.1147, ojciec: Fryderyk I ze Staufen, matka: Agnieszka (z) Waiblingen 1.3a.1.1.1. Fryderyk I "Barbarossa" ??, ur. 1122, zm. 10.06.1190 + (1) Beatrycze burgundzka ??, ur. ok. 1143, zm. 1184, ojciec: Rajnold III ??, matka: Agata lotaryńska + (2) Adelajda (z) Vohburga, ojciec: Dipold III (z) Vohburga 1.3a.1.1.1a.1. Filip ??, ur. ok. 1176, zm. 1208 + Irena Maria Angelos, ur. 1180 - 1181, zm. 1208, ojciec: Izaak II Angelos, matka: ?? ?? 1.3a.1.1.1a.1.1. Kunegunda niemiecka ??, ur. ok. 1200, zm. 1248 + Wacław I Przemyślida, ur. 1205, zm. 1253, ojciec: Przemysł-Ottokar I Przemyślida, matka: Konstancja ?? 1.3a.1.1.1a.1.1.1. Władysław Przemyślida, zm. 1247 + Gertruda ??, ojciec: Henryk ?? 1.3a.1.1.1a.1.1.2. Bożena (Beatrycze) czeska Przemyślida, zm. 25.05.1286 + Otto III ??, zm. 09.10.1267, ojciec: Albrecht II Brandenburg, matka: Matylda łużycka 1.3a.1.1.1a.1.1.3. Przemysł-Ottokar II Przemyślida, ur. 1233, zm. 1278 + (1) Agnieszka z Kuenring Palcerik + (2) Małgorzata ??, ojciec: Leopold VI ?? + (3) Kunegunda halicka Rurykowicz, ur. 1246, zm. 09.09.1285, ojciec: Rościsław Światopełk Rurykowicz, matka: Anna Arpad 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1. Mikołaj I opawski Przemyślida, ur. ok. 1256, zm. 28.07.1318 + (1)Adelajda Habsburg, zm. 1313 + (2) Anna Piast, zm. 1340, ojciec: Przemysław raciborski Piast, matka: Anna Piast +(3) Jadwiga Piast, zm. 1351 - 1359, ojciec: Konrad I oleśnicki Piast, matka: Elżbieta Piast 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.1. Wacław Przemyślida, zm. 1367 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.2. Jan Przemyślida, zm. 1325 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3. Mikołaj II ks. opawski Przemyślida, ur. ok. 1288, zm. 1365 +(1) Juta niemodlińska, ojciec: Bolesław I ks. niemodliński 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3?.1. Eufemia Przemyślida, zm. ok. 1352 + Siemowit III mazowiecki Piast, zm. 1381, ojciec: Trojden, matka: Maria ks. halicka --> PIASTOWIE 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.2. Wacław Przemyślida 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.3. Anna Przemyślida + Piotr ze Stemberka 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.4. Przemek Przemyślida, ur. 1365, zm. 28.09.1433 + (1)Katarzyna Ziębicka, zm. 23.04.1422 + (2) Helena bośniacka + (3)Anna von Lutzke, zm. 1405 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5a.1. Wilhelm Przemyślida, ur. ok. 1390 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5a.2. Przemek II Przemyślida, ur. ok. 1390 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5a.3. Ernest Przemyślida, ur. ok. 1390 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5a.4. Agnieszka Przemyślida, ur. ok. 1390 + (1)Jan z Kravare + 2)Jerzy ze Sternberka, ur. ok. 1390 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5a.5. Juta Przemyślida, ur. ok. 1390 + Jerzego II hr. St.Georg i Bosing ?? 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5b.6. Katarzyna Przemyślida + Jan z Cimburka Jicinski 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5b.7. Jadwiga Przemyślida 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5c.8. Wacław Przemyślida, ur. ok. 1397, zm. 1445 - 1449 + Elżbieta z Kravare 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5c.8.1. Jan III Pobożny Przemyślida + Katarzyna ?? 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5c.8.2. Hanusz Przemyślida 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5c.8.3. Anna Przemyślida, zm. 1505 + Jan z Hasenburka Zajic 1.3a.1.1.1a.1.1.3b.1a.3.5c.9. Mikołaj Przemyślida, ur. ok. 1400, zm. 1437 1.3a.1.2. Henryk X "Pyszny" ??, ur. ok. 1100, zm. 20.10.1139 + Gertruda (z) Supplinburga, ur. 18.04.1115, zm. 10.04.1143 1.3a.1.2.1. Henryk XII "Lew" ??, ur. 1129 - 1130, zm. 06.08.1195 + (1) Ida (z) Bliescastel, ojciec: Gotfryd I (z) Bliescastel, matka: ?? lotaryńska + (2)Klemencja (z) Zahringen, ojciec: Konrad I (z) Zahringen +(3) Matylda angielska Plantagenet, ur. 1156, zm. 28.06.1189, ojciec: Henryk II Plantagenet, matka: Eleonora (Alienor) akwitańska ?? 1.3a.1.2.1a.1. Matylda bawarska ??, ur. ok. 1150, zm. po 1219 + Henryk Borwin I ??, zm. 28.01.1226, ojciec: Przybysław ??, matka: Wojsława pomorska ?? 1.3a.1.2.1a.1.1. Henryk Borwin II ??, zm. 05.06.1226 + Krystyna szwedzka ??, zm. po 20.05.1248, ojciec: Swerker II ??, matka: Benedykta (Galen) Ebbedotter 1.3a.1.2.1a.1.1.1. Mechtylda meklemburska ??, ur. ok. 1200, zm. 23.11.1270 + Sambor II ??, ur. ok. 1200, zm. 1277 - 1278, ojciec: Mściwoj I ??, matka: Zwinisława ?? 1.3a.1.2.1a.1.1.1.1. Alenta "Eufemia ??" ??, ur. ok. 1220 + Bolesław II "Rogatka" Piast, ur. 1220 - 1225, zm. 1278, ojciec: Henryk II "Pobożny" Piast, matka: Anna Przemyślida 1.3a.1.2.1a.1.1.1.2. Salome ??, zm. 1312 - 1314 + Ziemomysł Piast, zm. 1287, ojciec: Kazimierz I Piast, matka: Konstancja Piast 1.3a.1.2.1a.1.1.1.3. Zwinisława ??, zm. po 1280, ks. pomorska + Dobiesław Sądowic h: Odrowąż, ur. ok. 1225, zm. po 1280, kasztelan chrzanowski i wiślicki --> ODROWĄŻOWIE 1.3a.1.2.1c.2. Henryk I (V) Długi ??, ur. ok. 1173, zm. 28.04.1227 + (1)Agnieszka Hohenstauf, ur. 1176 - 1177, zm. 09.05.1204, ojciec: Konrad Hohenstauf, matka: Irmgarda (z) Hennebergu + (2) Agnieszka łużycka, ojciec: Konrad ?? 1.3a.1.2.1c.2a.1. Agnieszka palatyńska ??, ur. ok. 1201, zm. 16.08.1267 + Otto II bawarski ??, ur. 07.04.1206, zm. 29.11.1253, ojciec: Ludwik I ??, matka: Ludmiła Przemyślida 1.3a.1.2.1c.2a.1.1. Elżbieta bawarska ??, ur. ok. 1230, zm. 09.10.1273 + (1) Konrad IV ?? + (2)Mejnhard IV (II) (z) Gorycji, ur. 1237 - 1238, zm. 30.10.1295 1.3a.1.2.1c.2a.1.1b.1. Elżbieta tyrolska ??, ur. przed 1262, zm. 28.10.1313 + Albrecht I Habsburg, ur. po 03.07.1255, zm. 01.05.1308, ojciec: Rudolf I Habsburg, matka: Gertruda (z) Hohenbergu 1.3a.1.2.1c.2a.1.1b.1.1. Anna niemiecka Habsburg, zm. 1327 + (1) Herman "Długi" (z) brandenburgii, ur. ok. 1275, zm. 01.02.1304, ojciec: Otto II (V) "Długi" (z) brandenburgii, matka: Jutta von Henneberg-zu-Coburg +(2) Henryk VI Piast, ur. 1294, zm. 1335, ojciec: Henryk V "Gruby" Piast, matka: Elżbieta Piast 1.3a.1.2.1c.3. Wilhelm ??, ur. 11.04.1184, zm. 13.12.1213 + Helena duńska ??, zm. 22.11.1233, ojciec: Waldemar I ??, matka: Zofia nowogrodzka 1.3a.1.2.1c.3.1. Otto I "Dziecię" ??, ur. 1204, zm. 09.06.1252 + Matylda (z) brandenburgii, zm. 10.06.1261, ojciec: Albrecht II Brandenburg, matka: Matylda łużycka 1.4. Lambert Arpad, ks. nitrzański i biharski, ur. po 1050, zm. ok. 1096 1.5. Helena (Ilona) Arpad, ur. po 1050, zm. 1091/95 +(1063-4) Dymitr Zwonimir Trpimirović, ban Slawonii i król Chorwacji, zm. 20.4.1089 1.6. (?) Maria Arpad, ur. 1054 +(1068) Andronikos Dukas, ks. bizantyjski, (filiacja niepotwierdzona źródłowo)