KAROL SULIKOWSKI - (ur. 1838 r. zm. 1915 r.) uczęszczał do gimnazjum filologicznego, później wyjechał do Petersburga, gdzie przez rok studiował matematykę na tamtejszym uniwersytecie. Następnie, rozpoczął studia inżynierskie w Szkole Centralnej w Paryżu. Po dwóch latach w 1860 r. znów przerwał naukę i wstąpił do szkoły artylerii i inżynierii wojskowej w Metzu. W kwietniu 1863 r. dowiedział się o wybuchu powstania i wrócił do Krakowa, a później do Lwowa. Raniony w bitwie pod Radziwiłłowem przebywał przez dziewięć tygodni w szpitalu. Następnie podjął pracę na Francusko-Północnej Kolei Żelaznej. Na stanowisku tym pozostał do 1870 r. Rok później, 9 czerwca, objął posadę naczelnego inżyniera Wydziału Krajowego Królestwa Galicji we Lwowie, gdzie utrzymywał stare i budował nowe drogi bite. Brał udział w konkursie Wydziału Krajowego we Lwowie, który wygrał i mianowano go głównym inżynierem Wydziału Krajowego we Lwowie. W 1873 r. został powołany do Warszawy jako naczelny inżynier Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i Warszawsko-Bydgoskiej, gdzie po paru latach objął stanowisko dyrektora. Wskutek rozporządzenia władz rosyjskich usunięty został ze stanowiska w 1893 r. jako Polak i katolik. Z chwilą ustąpienia z dyrekcji kolei, został powołany do Rady Zarządzającej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Po zakończeniu pracy zawodowej osiadł w Popieniu, gdzie gorliwie pracował nad polepszeniem bytu włościan i pracowników rolnych. Karol Sulikowski zmarł w Popieniu, zaś pochowany został w Jeżowie w grobie rodzinnym. http://jezow.pl/?cid=31&par=31&unroll=1&unrol=27