Chciałem dodać kilka informacji do kariery artystycznej Ireny Popielskiej.
Na początku roku 1931, wraz z solistami b. Baletu Diagilewa Verą Petrakiewicz i Marianem Winterem, odbyła po Polsce tournée artystyczne. W programie koncertów były transkrypcje baletowe utworów Beethovena, Schumana, Debussyego, Straussa, Montiego, Paderewskiego i in. Popielska na afiszach była anonsowana jako solistka teatru „Palace” w Paryżu. W Polsce zjawiła się wprost z tournée po Hiszpanii, Portugalii i Francji, a jej specjalnością był wtedy taniec hiszpański. Jak podawał recenzent jej występu z Łodzi (Głos Poranny z 25 stycznia) ukrywający się pod kryptonimem SGL, była doskonałą tancerką charakterystyczną, niezrównaną odtwórczynią tanga. W połowie roku z programem bardzo bogatym i urozmaiconym występowała w Bydgoszczy i Gdańsku wraz z tenorem bohaterskim Michałem Moreną, b. artysta Opery Wiedeńskiej, przy akompaniamencie Wandy Dąbrowskiej.
Przez wszystkie trzy sezony (1932/33/34), w których istniał teatr „8.30” w Warszawie przy Mokotowskiej 73, występowała w operetce pt.”Yacht miłości”, obok Heleny Makowskiej, Elny Gistedt, Oli Obarskiej, Witolda Zdzitowieckiego i in. W 1934 pojawiła się w operetce „Bal w Savoyu” wystawianej w „Wielkiej Operetce” na Karowej 18, obok Lody Halamy i Aleksandra Żabczyńskiego.
W 1936 r., wraz ze słynną tragiczką Stanisławą Wysocką i Marią Żabczyńską, występowała w komedii „Złoty Wieniec”, wystawianą w Teatrze Letnim (Ogród Saski).