Kościół bizantyjsko-ukraiński (grekokatolicki) - z powodu stosowania kalendarza juliańskiego święta obchodzone są 13 dni później. Obchodzonych jest wiele ciekawych świąt
okres przedpościa - cztery niedziele wspomnieć o Celniku i Faryzeuszu, o Synu Marnotrawnym, Mięsopusty o Sądzie Ostatecznym, Seropusty o Wygnaniu Adama i Ewy z Raju, przed Mięsopustami Sobota Zaduszna
Wielki Post rozpoczyna się w Poniedziałek po Niedzieli Seropustnej, wiele świąt m.in. zwycięstwa prawosławia nad ikonoklazmem, Sobota Akatystowa ku czci Najświętszej Bogurodzicy, święto Marii Egipskiej, Łazarza, Józefa Egipskiego, o dziesięciu dziewicach
Po wielkanocy wspomnienia św. Tomasza, niewiast niosących wonności do grobu, o paralityku, o Samarytnce, o ślepym od urodzenia, wspomnienie Ojców Soboru Nicejskiego
Prawosławie - święta przesunęte o 13 dni z powodu stosowania kalendarza juliańskiego, Okres wielkanocny (podobnie jak wyżej) obfituje w wiele świąt i wspominków. Charakterystyczne jest np. wspomnienie cudu św. Teodora Rycerza, męczennika za wiarę, spalonego w 306 r., I NIedziela Wielkiego Postu jest Niedzielą Tryumfu Ortodoksji, II Niedziela - Św. Grzegorza Palamas - który usystematyzował doktrynę, Piątek po Wielkanocy święto Ikony Matki Boskiej Boskiej "Życiodajne Żródło"
Kościoły Protestanckie - poszczególne Niedziele i szczególne dni mają swoje łacińskie nazwy jak Estomihi (niedziela przedpostna), Inocavit, Reminiscere, Oculi, Laetare, Judica, Quasimodogeniti, Misericordia Domini, Jubilate, Cantate, Exaudi (IV niedziela po wielkanocy). Święta mają te same znaczenia co w kościele katolickim. Szczególnym świętem dla Zielonoświątkowców są oczywiście Zielone Święta.
Judaizm - wspólnym niejako dniem jest Święto Paschy - całe wydarzenie Męczeństwa i Zmartwychwstania Chrystusa odbyło się w okresie kiedy Żydzi tłumnie przyjechali do Jerozolimy na to Święto. Pascha (pesach) znaczy przejście a na pamiątkę wydarzenia starotestamontowego składano w tym dniu ofiarę ze zwierzęcia. Przez długi okres Kościół obarczał Żydów odpowiedzialnością za te wydarzenia opierając się na słowach "krew Jego na nas i na dzieci nasze" - jednak papież Jan Paweł II w Asyżu w 2002 ostatecznie odwołał i przeprosił za to nastawienie, nawiązując przede wszystkim do wspólnej przeszłości duchowej.